Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Тернопільський апеляційний суд звертає увагу учасників судового процесу на необхідність скріплення кваліфікованим електронним підписом документів, що надсилаються до суду в електронній формі.
Основні організаційно-правові засади електронного документообігу та використання електронних документів встановлені Законом України “Про електронні документи та електронний документообіг”, відповідно до якого під обов'язковим реквізитом електронного документа розуміють обов'язкові дані в електронному документі, без яких він не може бути підставою для його обліку і не матиме юридичної сили.
Згідно зі ст. 5 Закону України “Про електронні документи та електронний документообіг” електронним документом є документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа. Склад та порядок розміщення обов'язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством.
Відповідно до ст. 6 Закону України “Про електронні документи та електронний документообіг” створення електронного документа завершується накладенням електронного підпису. Електронний підпис використовується для ідентифікації автора електронного документа.
Електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (за умови додержання встановлених вимог до підпису і сертифікатів). Електронний цифровий підпис використовується фізичними та юридичними особами - суб'єктами електронного документообігу для ідентифікації підписувача та підтвердження цілісності даних в електронній формі.
Отриманий відповідно до закону кваліфікований електронний підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) та використовується фізичними та юридичними особами – суб'єктами електронного документообігу для ідентифікації підписувача та підтвердження цілісності даних в електронній формі.
Враховуючи вищевикладене, звертаємо вашу увагу на обов’язковість підписання електронного документу при використанні електронного документообігу особистим кваліфікованим електронним підписом, який надаватиме можливість ідентифікувати автора документа, а також підтверджуватиме, що відповідний документ є оригіналом.
У випадку надходження на офіційну електронну адресу суду документа без кваліфікованого електронного підпису його автора, підстави для обліку та реєстрації такого документа відсутні.
Якщо електронний документ не засвідчений відповідним кваліфікованим електронним підписом, відповідальна особа надсилає відправнику повідомлення про необхідність відправки нового листа, підписаного належним чином.